Kakaós-kókuszkrémes paleo kalács

Reggeli, tízórai, uzsonna és vacsora, sőt ebéd utáni desszert. Mindenféle formációban fogyasztottuk. Még másnaposan sem száradt ki, nem lett fojtós, fullasztós. A töltelék elhagyható, a tésztából készülhet egyszerű kalács, de ez a kakaós töltelék kicsit feldobta, bár Péterem szerint mehetett volna bele több is. Szerintem nagyon kellemes lett.

Kakaós-kókuszkrémes paleo kalács 

Hozzávalók:
20 dkg kókuszliszt
3 dkg szezámliszt
csipet só
7-8 dkg cukornak megfelelő édesítő
2 ek útifű maghéj
1,5 dl víz
1 tk szódabikarbóna
citromlé
4 tojás
5 dkg kókuszzsír

100 ml Cocomas krém
1 púpozott ek kakaópor
ízlés szerint cukorpótló
1 ek útifű maghéj

Az útifű maghéjat a megadott vízbe keverjük, hagyjuk állni benne, időnként megkeverve. Pár perc elteltével teljes mértékben megszívja magát és kocsonyás/zselés állagúvá válik. Külön edényben összekeverjük a száraz hozzávalókat, vagyis a liszteket, sót, cukrot, hozzáadjuk az olvasztott zsírt, a tojásokat és az útifű maghéjas zselét. Nagyjából összekeverjük, majd beleszórjuk a szódabikarbónát és közvetlenül arra öntjük a kb. 1 teáskanálnyi citromlevet. Pár pillanatig pezsegtetjük, majd kézzel összegyúrjuk a tésztát. Nekem a fenti mennyiség pont jó volt, szépen elvált az edény falától a tészta.

Ezt két darab sütőpapír között kb. fél-1 cm vastagságúra kinyújtottam és megkentem a krémmel. Ehhez a Cocomas krémbe belekevertem a cukrot, a kakaót és a maghéjat, ami gyorsan fel is szívta a felesleges nedvességet, így sűrű, kenhető krémé állt össze.

A sütőpapír segítségével feltekerjük a tésztát, mint egy csigát, de egyben hagyjuk és tepsibe fektetjük. 180 fokos sütőben sütjük, nekem kb. 40 perc volt.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések