Spenótos tonhalfasírt

Könnyű halas fogásra vágytam, további szempont volt a gyorsaság, hogy ne kelljen mellette állni, amíg elkészül. Ráadásul volt itthon friss spenótlevelem, a hal-spenót párosítást meg mindig is kedveltem, így adott volt az alábbi fasírt. Tökfőzeléket ettem hozzá ebédre, vacsorára meg önmagában rágcsáltam.

Spenótos tonhalfasírt

Hozzávalók:
25 dkg spenótlevél 
3 tonhalkonzerv (saját lében, nem olajban)
só, bors ízlés szerint
1 tojás
2-3 ek lenmagliszt
1 ek útifű maghéj
fél fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma

A spenótleveleket serpenyőben, zsiradék nélkül egy kevés só társaságában megfonnyasztottam, majd botmixer áldozata lett az egész.

A konzerveket villával összenyomtam/törtem, hozzákevertem az apróra vágott vöröshagymát, az összezúzott fokhagymát és minden más alapanyagot, a spenótot is beleértve. A liszttel addig alakítottam a masszát, amíg formázhatóvá vált, legalább kanállal.

Evőkanállal korongokat pakoltam egy sütőpapírra és 180-200 fokon megsütöttem a fasírtokat.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések