Még mindig van alma itthon...:)

A legutóbbi receptem is egy almás pite volt, a mostani szintén, mert még mindig van őszről alma a garázsban, amit lassacskán el kell eszegetnünk. Ám míg ezt megelőzően egy paleo formátumot hoztam, ezúttal egy, a gluténmentesség, tejmentesség és hozzáadott cukormentesség kritériumának megfelelő, de nem paleos pitét kreáltam.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/





Szafi Free almás pite

Hozzávalók:
Tésztához:
1,5 dkg folyékony kókuszolaj (ezt használtam)
200 gramm langyos víz
20 ml frissen facsart citromlé
1 tojás sárgája
csipet só
csipet szódabikarbóna
kb. 2 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
1 tk vanília aroma
ízlés szerint citromhéj
20 dkg Szafi Free expressz lisztkeverék

töltelék: tetszés szerinti mennyiségű alma reszelve, édesítő, őrölt fahéj, citromlé és héj...

szóráshoz: cassava gari (vagy darált dió, mandula, zabkorpa, illetve ami nedvességfelfogónak a diétánk szerint belefér)

A tészta száraz és folyékony hozzávalóit külön elkeverjük, majd vegyítjük a kétféle alkotórészt és gyorsan összegyúrjuk. 5 perc pihenés után már dolgozhatunk is a tésztával. Felezzük, a formánknak megfelelő mérető lapot nyújtunk belőlük. Én normál méretű szilikonos tortaformában sütöttem.

A töltelékhez lereszeljük az almát, félkészre pároljuk, ízesítjük, kihűtjük.

A forma aljára simítjuk az egyik lapot (legyen pereme is, akkorára nyújtsuk), megszórjuk a garival, ráhalmozzuk a tölteléket, majd befedjük a másik tésztalappal. A szélein a kilógó részeket levágjuk, én ezt kinyújtottam és a tetejét az ebből szaggatott csillagocskákkal díszítettem. A tetejét lekenjük a tojásfehérjével vagy kis olajjal.



A sütőt előmelegítjük 180-190 fokra, ahol 25-27 perc alatt készre sütjük.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések