Reform csokitorta

Zsombor fiam osztályába készült, az iskolai egészséghétre. A tanítók elmondása szerint, aki bír belőle enni az ebéd után, annak ízlett. :) A maradékot a sajátjaim örömest befalták. ;)

Gluténmentes, tejmentes, de mivel gyerkőcöknek készült, mézzel édesítettem.





Reform csokitorta

Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű tortához:

Tészta:
4 dkg folyékony kókuszolaj
5 tojás
35 dkg pucolt cukkini
1 tk vanília aroma
csipet só
1 csapott mk szódabikarbóna
2-3 ek méz
10 dkg darált dió
3 dkg zsírtalanított kókuszliszt
3 dkg útifű maghéj

Krém:
3 banán (pucolt mennyisége 33 dkg)
2 érett avokádó (pucolt mennyisége 17 dkg)
ízlés szerint, a fentiek édességétől függően 2-3 ek méz
150 gramm víz
5 dkg kakaópor
100 gramm Cocomas krém

1 csomag étkezési zselatin
kb. fél dl víz

Keksz díszítésnek:
4 dkg kókuszolaj
1 banán (pucolt mennyisége 13 dkg)
1 tojás
2 tojás sárgája
szükség szerint méz
csipet só
nagy csipet szódabikarbóna
10 dkg darált dió
10 dkg zsírtalanított kókuszliszt

Előbb a kekszeket sütöttem meg: ehhez a liszt és dió kivételével krémesre mixeltem a többi hozzávalót, majd beledolgoztam előbbieket is. Folpackba csomagolva hideg helyre tettem kis időre. Ezt követően szilikonos lapon kinyújtottam a tésztát és apró méretű csillagokat, virágokat szaggattam a tésztából. Sütőpapíros tepsiben 180 fokos előmelegített sütőben 7-9 perc alatt kisütöttem.

A tortához lereszeltem a cukkinit, picit sóztam és 1 percre mikróba tettem a legmagasabb teljesítményen. Ezután tiszta konyharuhára borítottam a zöldséget, jól belecsomagoltam a ruhába és a mosogató fölött kicsavartam belőle a sok vizet.

A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem. Az olajat a tojások sárgájával, az ízesítőkkel és a cukkinivel habosra kevertem, majd hozzáadtam a lisztet, útifüvet és diót, végül a kemény habot óvatosan beleforgattam. 180 fokra előmelegített sütőbe helyeztem a tortaformába öntött masszát, ott 10 percig légkeverésen sütöttem, majd további 10-15 percen át alsó-felső funkción (tűpróba!). A tésztát kihűtjük, mielőtt kettévágnánk.

A krémhez egyszerűen összeturmixolunk mindent a zselatin és a fél dl víz kivételével. Utóbbit kikeverjük, alacsony teljesítményen mikrózzuk, többször kivéve, megkeverve, egészen addig, amíg szépen el nem olvad a zselatin. Ha ezt megvan, hozzáturmixoljuk a csokikrémhez.

A torta megtöltése előtt kicsit szilárdulni hagytam a krémet, majd a kettévágott tészta 2 rétege közé kentem a felét kb, a maradékot pedig a tetejére, illetve bevontam vele az oldaalát.

Dióval, gránátalma magokkal és a minikekszekkel díszítettem.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések