Rumos diós-csokis csavart rudak

Természetesen glutén- tej-, cukor-, szójamentesen, ráadásul szénhidrát csökkentetten.




Rumos diós-csokis csavart rudak

Hozzávalók (nekem 17 darab lett)
Tészta:
3 tojás
1 tojás sárgája
csipet só
2 dkg négyszeres erejű édesítő (ezt használtam)
10 gramm frissen facsart citromlé
30 gramm Cocomas krém
170 gramm víz
1 mk rumaroma (elhagyható)
10 dkg Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
5 dkg Szafi Reform gluténmentes rostkeverék ch csökkentéshez

Töltelék:
kb. 5 dkg darált dió
1-2 tk rumaroma
5 dkg eritrit (ez kevés volt, így raktam még hozzá négyszeres édesítőt, szóval kóstoljátok)
3 dkg zsírszegény kakaópor (ezt használtam)
1 tojás fehérje
pici víz

A tésztához külön összekeverjük a száraz és folyékony alkotókat, majd a kettőt összeöntjük, begyúrjuk. 10 percet pihentetjük, ezalatt elkészítjük a csokis-diós krémet, amihez egyszerűen alaposan elkeverjük a hozzávalókat.Víz csak annyi kell bele, kb. 1-2 ek, amivel picit lazítunk a masszán, de ne legyen folyós.

A pihentetést követően a tésztából téglapot nyújtunk, arra rákenjük a tölteléket, teljes terjedelmében.



 A hosszanti oldal felőle a tésztát kb. 2/3 részéig behajtjuk,



majd arra ráhajtjuk a másik részét, így kapunk egy keskeny téglalapot. Ezt nyújtófával picit elegyengettem.

Kb. 1 cm széles csíkokat vágunk, mindegyiket megcsavarjuk és sütőpapíros tepsibe helyezzük.




A sütőt előmelegítjük 180 fokra, ebben 20-23 perc alatt kisütjük. Ha kész, le lehet fújni olajspray-vel, így fényesebb lesz. Porcukorral meghintve tálaljuk.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések